Fastigheten

I föreningen finns  77 st lägenheter uppförda på fastigheterna Göteborg Kviberg 741:179 samt 741:183. Samtliga lägenheter är upplåtna som bostadsrätter. Den totala bostadsytan utgör 6.035 m2. Föreningen innehar även 52 p-platser några i markplan samt i ett gemensamhetsgarage som hyrs av Skanska Sverige AB.

Fastigheten är försäkrad hos IF. Försakringen omfattar fullvärde. Fastighetsförsakringen omfattar även bostadsrättstillägg.

Lägenhetsfördelning:
2 rok - 35 st
3 rok - 34 st
4 rok - 8 st

Alla lägenheter var inflyttade 2013. Arkitekt är Göteborgsbaserade byrån Krook & Tjäder. "Vi formulerade en tanke om den strikt hållna ramen som omfamnar ett varmt och livligt inre. Genom projektets olika bearbetningar har denna tanke bibehållits. Vi har den yttre strikta och mörka (svarta) fasaden med utstansade hål för fönstren.

Den inre varierade fasaden med champagnefärgad plåt och oregelbundna balkonger. Den kultiverade gården fortsätter in i den uppvuxna parken (Officerskullen). Lägenheterna når ut i det gröna rummet med terrasser och stora balkonger. Generösa glasade ytor för in ljus i lägenheterna och ger en kontakt ut och liv till staden".

Området ansluter i väster mot Bellevue/Gamlestaden och är en utbyggnad österut mot Kvibergs kaserner. Göteborgshumorn har då självklart kallat husen för Svartbygget.

Lägenhetsritningar Etapp 1

Lägenhetsritningar Etapp 2