Sophantering

Nedan följer anvisningar som gäller alla medlemmar i bostadsrättsföreningen och som måste följas. I de fall som en medlem har avfall som inte faller inom någon kategori nedan så åligger det den enskilde medlemmen att själv frakta bort detta till närmast återvinningscentral.
Missbruk mot dessa rekommendationer kommer leda till ökade kostnader för föreningen (och för oss som medlemmar indirekt). Fler papperspåsar för kompsteringasavfall finns i barnvagnsförråden.

På gården i vår sopsug slängs endast hushållssopor och komposterbart hushållsavfall! Fler pappaerpåsar till det kompostterbara hushållsavfallen finns att hämta i barnvagnsförråden.

Kommunens sorteringsguide

Sorterade sopor enligt nedan slängs vid återvinningsstation Kvibergs Broväg
Pappersförpackningar
Plastförpackningar mjuka och hårda – från hushåll
Returpapper (tidningar och reklamblad)
Metallförpackningar
Små batterier
Glasförpackningar

Generellt
Övrigt avfall bortforslas av den enskilde medlemmen själv till närmast återvinningscentral.