Parkering/garage

För att ställa dig i kö till parkeringsplats (markplats) och/eller garageplats, måste du vara godkänd som medlem, då kontaktar du styrelsen via mail parkering@kaptenbla.se
Det går också bra att lägga en lapp i föreningens brevlåda Rustmästaregatan 31.
Pris för markplats 500:-/ månad, garageplats utan el 1000:-/ månad och elbilsplats 1250:-/ månad.
El tillkommer och debiteras enligt vårt elavtal, avräkning sker varje kvartal.

OBSERVERA LÄMNA INGA GARAGEDOSOR KVAR I BILEN - TAG ALLTID MED DEN.
NY DOSA KOSTAR 500 KR

Parkeringsplatser för Gäster
Gästparkeringar finns, köp p-biljett vid automaten, vid Brf Soldathemmet eller vi appen.

Policy och rutiner för bilplatser (markplan och garage) i Brf Kapten Blå
Policy för uthyrning av bilplatser i BRF Kapten Blå (giltig från och med 2021-03-15, eventuella avvikelser som infallit innan statuerad policy accepteras och regleras löpande framgent):

• Det finns en kö för markplatser och en kö för garageplatser. Dessa köer administreras av Brf Kapten blå (styrelsen). De är tillåtet att stå i båda köerna samtidigt.
  • Det är endast tillåtet att ha en bilplats per lägenhet. Om det inte finns någon kö kan lägenhetsinnehavare ha tillgång till två eller flera bilplatser. Ägaren av lägenheten är platshyresgäst.
  • Andrahandsuthyrning av bilplats är inte tillåten.
  • Vid uthyrning av handra hand av bostaden tillfaller parkeringen föreningen och lägenhetsinnehavaren får stlla sig i parkeringskö igen.
  • Sökande kan tacka nej till erbjuden bilplats 2 ggr men ändå behålla sin plats i kön.
    Därefter hamnar du sist i kön igen.
  • Önskemål om internbyte (markplats mot markplats respektive garageplats mot garageplats) administreras av Brf Kapten Blå (styrelsen).
  • Direktbyte mellan markparplats och garageplats (eller tvärt om) är inte tillåtet.
  • Bilplatsen följer inte med lägenheten vid en försäljning.